top of page
חיפוש
  • עו"ד הילה גבאי-זיתוני

חשוב חשוב וכדאי לדעת!

בסוף מאי נפל (עוד) דבר בעולם התמ"א 38.

בהחלטה תקדימית של ועדת הערר המחוזית תל אביב נקבע, כי בתמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) יידרשו 100% הסכמה במקרה בו הפרויקט יכלול זכויות, מעבר לאלה הקבועות בתמ"א, כלומר זכויות מכוח התמ"א וזכויות מכוח התב"ע הקיימת במצטבר. זאת בניגוד למצב כיום, לפיו דרושים 80% הסכמה כדי להתחיל להניע את הפרויקט.

המשמעות המעשית של התקדים אמורה לבוא לידי ביטוי, בפרויקטים של תמ"א 38/2 שבמסגרתם למשל, תוגש תב"ע נקודתית, שהיא בסמכות ועדה מקומית לתכנון ובנייה. "שינוי תב"ע רזה" (כך זה נקרא) הינו שינוי מינורי של התב"ע, כגון שינוי קווי בניין, תוספת קומות וכיו"ב, הדרושים להפיכת הפרויקט לכלכלי עבור היזם, וכך ניתן יהיה להוציאו אל הפועל. כאמור, ועדת הערר קבעה כי במקרים כגון אלה לא יהיה די ב- 80% הסכמה אלא תהיה דרושה הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות.

זוהי מכה קשה לתמ"א ונראה, כי הגופים הרלבנטיים עושים כל שלאל ידם על מנת לפגוע בסיכוי לקדם ולהוציא פרויקטים של תמ"א 38/2 לפועל, וזאת, מבלי לתת אלטרנטיבה ראויה ליזמים ולבעלי הדירות.

כמשרד שמייצג בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית, המלצתנו היא לעשות הכול כדי להגיש בקשה להיתר בנייה במהירות האפשרית. הואיל ולא ברור מה צופן העתיד, וגם אם יוחלט שלא להאריך את תוקף התמ"א במאי 2020, הפרויקטים שכבר יהיו במסלול התכנוני בשלב מתקדם יותר יהיה קשה לוועדה המקומית שלא לאשרם.

אנו מזמינות אתכם ליצור איתנו קשר כדי לבחון איך וכיצד להאיץ את התהליך וכדי שנוכל יחד לקדם את הפרויקט שלכם.

61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page